Robert Walters Thailand marks its 10 years anniversary

rwth_anniversary-group-shot

Known as a specialist professional recruitment consultancy, Robert Walters Thailand is proud to mark a decade of operations in Bangkok this year. The company has come a long way since the office was inaugurated in 2008 and the team is very excited about the future as the company continues to thrive in a fast-paced growing market.  

With a total headcount of 7, Robert Walters Thailand launched its operations with strong focus on HR recruitment specialising in general sales & marketing, banking, finance/accounting and IT. Today, with over 50 employees, the company recruits for over 6 disciplines; one opened in 2017 and another to open in 2018.  

 “Our focus isn’t mainly on quantity, but also quality. Our people are specialised in their field and portray in-depth understanding of what they are working on,” says Natiya Saul, Director of Sales & Marketing and Supply Chain & Engineering of Robert Walters Thailand.

Punyanuch Sirisawadwattana, Director of HR, IT, Commerce and Banking & Financial Services, one of the longest standing staff of Robert Walters Thailand adds that it is precisely such profound knowledge of the market and vast experience that has resulted in the growth of the company.

“Over the past decade, Robert Walters Thailand’s business developments and expertise have garnered significant media attention and coverage, resulting in the company being recognised as a key player in the market,” she says. 

Indeed, one of the company’s most significant assets is the quality of its people and striving to deliver the best candidates in the market to our clients. 

“At Robert Walters, we built a successful team with the right mix of local and international talents. The management team shares the same goal in building scalable organisation which allows us to attract competitive talent to enhance our growth. We are always on look-out to hiring talented and determined individuals with local knowledge that are willing to adapt to the business and work as a team,” says Gerrit Bouckaert, Managing Director of Robert Walters Thailand & Vietnam. 

Robert Walters Thailand has come a long way and is definitely looking forward to further strengthening its market reach. The company has on-going ambitions of tapping into growing specialisations and working with clients and candidates not only in Bangkok, but covering other parts of Thailand as well. Gerrit remarks, “We do not only want to be recognised as a specialist professional recruitment consultancy but go the extra mile by organising relevant events & offering content that can support our clients and candidates in their professional growth.”

We would like to thank our clients, candidates and staff for trusting in us and giving us the opportunity to work together. They have played a significant part through our successful journey.  

Robert Walters Singapore launched the 2018 Salary Survey – Greater China and South East Asia on the 23rd of November 2017. Now in its nineteenth edition, it is the most comprehensive review of professional salaries and recruitment trends around the world.
Held at Grand Hyatt Singapore, the launch was graced by the media and featured Toby Fowlston, Managing Director for Southeast Asia, Robert Walters. 
 
It was presented that despite varied country settings, digitalisation continued to be a key priority across most markets. The survey noted that this is mainly driven by a rapidly growing younger population and increased consumerism. Toby said, “The digitalisation trend that is sweeping the region has spurred many businesses to create online or mobile platforms as companies seek to enhance their competitiveness and increase market share with the consumers. As a result of these transformations, many companies were looking to hire professionals with digital expertise, across both marketing and information technology (IT), especially those who are proficient in running back office digital infrastructure or with niche technology skills.” 
 

ก้าวเข้าสู่ปีที่ 10 ของบริษัทโรเบิร์ต วอลเทอร์ส ประเทศไทย

rwth_anniversary-group-shot

โรเบิร์ต วอลเทอร์ส ประเทศไทยเป็นที่ได้ความยอมรับในฐานะบริษัทที่ปรึกษาซึ่งมีความเชี่ยวชาญด้านการสรรหาบุคลากรระดับมืออาชีพ ในปีนี้ถือเป็นความภาคภูมิใจอย่างยิ่งของบริษัทที่ได้ก้าวเข้าสู่ปีที่ 10 ของการดำเนินงานในประเทศไทย  ถือเป็นเส้นทางอันยาวนานนับตั้งแต่บริษัทได้เปิดตัวครั้งแรกในประเทศไทยในปี 2008  ซึ่งทีมงานทุกคนล้วนตื่นเต้นไปกับทิศทางในอนาคตของบริษัทที่ยังคงรักษาระดับการเติบโตในตลาดที่มีการขยายตัวอย่างรวดเร็วและต่อเนื่อง            

ในระยะแรกของการเปิดดำเนินการ บริษัทโรเบิร์ต วอลเทอร์สประเทศไทย มีพนักงานทั้งสิ้นรวม 7 คน โดยมุ่งเน้นการสรรหาบุคลากรที่มีความเชี่ยวชาญด้านการขายและการตลาด การธนาคาร การเงิน รวมไปถึงด้านบัญชีและไอที ปัจจุบันบริษัทมีพนักงานรวมทั้งสิ้นกว่า 50 คน และถือเป็นบริษัทชั้นนำด้านการสรรหาซึ่งแบ่งออกเป็น 6 กลุ่มความเชี่ยวชาญ ซึ่งหนึ่งในนั้นได้เปิดตัวไปในปี 2017 และอีกหนึ่งกลุ่มความเชี่ยวชาญกำลังจะเปิดในปี 2018

“เราไม่ได้ให้ความสำคัญกับจำนวนคน แต่เราให้ความสำคัญกับคุณภาพของคนเป็นหลัก  คนของเรามีความเชี่ยวชาญเฉพาะด้านและมีความรู้ความเข้าใจอย่างลึกซึ่งในธุรกิจที่เขาดำเนินงานอยู่“  คุณนัททิยา ซาล ผู้อำนวยการฝ่ายขายและการตลาด และซัพพลายเชนและวิศวกรรม บริษัท โรเบิร์ต วอลเทอร์ส ประเทศไทยได้ให้มุมมองเพิ่มเติม

คุณปุณยนุช ศิริสวัสดิ์วัฒนา ผู้อำนวยการสายงานทรัพยากรบุคคล ไอที การค้า การธนาคารและการเงิน หนึ่งในพนักงานที่มีอายุการทำงานยาวนานที่สุดในบริษัท โรเบิร์ต วอลเทอร์ส ประเทศไทย ได้ให้มุมมองเพิ่มเติมว่าความรู้อย่างลึกซึ่งในสายงานและประสบการณ์อย่างกว้างขวางของพนักงานได้กลายเป็นส่วนสำคัญที่ช่วยผลักดันการเติบโตของบริษัท

“กว่า 1 ทศวรรษที่ผ่านมา ความก้าวหน้าและความเชี่ยวชาญในการดำเนินธุรกิจของโรเบิร์ต วอลเตอร์ส ประเทศไทยได้สร้างความสนใจแก่สื่อมวลชนในวงกว้างซึ่งทำให้บริษัท ได้รับการยอมรับในฐานะบริษัทชั้นนำในตลาด" คุณปุณยนุชได้กล่าวเพิ่มเติม

แท้จริงแล้วหนึ่งในสินทรัพย์ที่สำคัญที่สุดของบริษัท คือ บุคลากรนั่นเอง

“ที่โรเบิร์ต วอลเทอร์ส เราได้สร้างทีมงานที่ประสบความสำเร็จซึ่งเกิดจากการผสมผสานอย่างลงตัวของบุคลากรชาวไทยและชาวต่างชาติ คณะผู้บริหารล้วนมีเป้าหมายร่วมกันในการสร้างองค์กรที่เติบโตอย่างต่อเนื่องซึ่งทำให้เราสามารถดึงดูดบุคลากรที่มากด้วยความสามารถเข้ามาช่วยผลักดันการขยายตัวขององค์กร  เราพร้อมเสมอในการสรรหาบุคลากรที่มีความสามารถและความมุ่งมั่นรวมถึงมีความรู้ความเข้าใจในธุรกิจท้องถิ่นที่พร้อมจะปรับตัวเข้ากับองค์กรและทำงานเป็นทีม" คุณแกริต บุคกาต กรรมการผู้จัดการ บริษัทโรเบิร์ต วอลเทอร์ส ประเทศไทยและเวียดนาม ได้กล่าวเพิ่มเติม 

นับเป็นก้าวแห่งความสำเร็จอันยาวนานของบริษัทโรเบิร์ต วอลเทอร์ส ประเทศไทย และ แน่นอนอย่างยิ่ง บริษัทยังมุ่งหวังที่จะเสริมสร้างความแข็งแกร่งในตลาดต่อไปในอนาคต ซึ่งกลยุทธ์สำคัญคือการเจาะตลาดแรงงานที่มีทักษะเฉพาะทางที่กำลังเป็นที่ต้องการในตลาดอย่างมากและการทำงานร่วมกับลูกค้าและผู้สมัครซึ่งจะไม่จำกัดเฉพาะแต่ในกรุงเทพฯเท่านั้นแต่ยังรวมถึงภูมิภาคอื่นๆในประเทศไทยอีกด้วย  คุณแกริต กล่าวว่า "เราไม่อยากหยุดเพียงแค่การเป็นบริษัทที่ปรึกษาที่มีความเชี่ยวชาญในการสรรหาบุคลากรมืออาชีพเท่านั้น แต่เรามุ่งหวังที่จะส่งมอบสิ่งที่ทรงคุณค่าให้แก่ลูกค้าและผู้สมัครของเราด้วยการจัดกิจกรรมที่เกี่ยวข้องและนำเสนอเนื้อหาที่จะเป็นประโยชน์ต่ออนาคตการทำงานของพวกเขา"

ในการนี้ เราอยากถือโอกาสขอบคุณลูกค้า ผู้สมัครและบุคลากรทุกท่านสำหรับความไว้วางใจในบริษัทของเราและให้โอกาสในการได้ทำงานร่วมกัน  พวกเขาเหล่านั้นคือส่วนสำคัญที่ผลักดันบริษัทตลอดเส้นทางแห่งความสำเร็จนี้